Dancing in the streets

2011-03-30 @ 11:05:02
Jag har fått lite önskemål om innehåll i bloggen och ett önskemål var att jag skulle ha med mer musik. So here goes:-) Jag har försökt fundera ut vad jag har för musiksmak och kom fram till att det varierar kraftigt. Vad som får mig att fall för en låt kan vara vitt skilda saker tex texten, melodin, gunget i låten och ibland är det videon. Ska ge exempel på det i en senare inlägg. Här kommer iaf några exempel på musik jag gillar.

Katy Perry - Firework. Först tyckte jag att videon var lite läskig, det ser ju ut som om människorna har fyrverkerier i bröstkorgen som sen exploderar. Men jag förstår tanken bakom idén och tycker om andemeningen.


T-Pain - Church. Jag kan verkligen inte sitta stilla när jag hör låten. Sen gillar jag att några av dansarna från filmen "Step up 2: The streets". Är det dans i en film så är det en bra film. Så är det bara.


September - Mikrofonkåt. Jag tyckte att hennes versioner av de andras låtar överlag var bäst. Även här har jag svårt att sitta still. 


Flo Rida feat David Guetta - Club can´t handle me. Lustigt nog visade sig denna låten vara från ännu en dansfilm, Step up 3D. 


Bruno Mars - Grenade. Bra låt helt enkelt.  


Som avslutning så blir det en lite udda låt till skillnad från de andra lite mainstream. Roisin Murphy - Ramalama. Jag kunde inte hitta någon officiell video så det fick bli "the next best thing". Låten råkar nämligen vara med i ett av mina favorituppträdande från SYTYCD. Jag menar hur kan man inte älska en sån text?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback