Bli nu inte helt chockade

2011-10-31 @ 18:53:27
Få nu ingen hjärtattack men ja jag tänkte faktiskt ta och blogga lite. Jag har blivit utmanad av finaste Antigonish så here goes.

1, VARFÖR BÖRJADE DU BLOGGA? Det låter kanske som en enkel fråga men det är en fråga som jag inte vet hur jag ska svara på. Jag kan inte som andra påstå att jag har ett behov att skriva och att jag alltid älskat det. Sanningen är snarare den att jag inte är speciellt bra på det. Jag är ingen berättare (varken verbalt eller i skrift) och har aldrig varit det. Men jag tänkte att det kanske kunde vara kul att dela med mig av min vardag, mina tankar och om saker jag finner underhållande eller upprör mig. 

2, VILKA BLOGGAR FÖLJER DU? Jag har en hel drös som jag läser mer eller mindre varje dag och de kan ses i fältet vid sidan med länkar till bloggarna. Förutom dem så läser jag ofta:

http://blogg.aftonbladet.se/zandra

http://vuxnamanniskorharintehamstrar.blogspot.com/

http://fredrik.cafe.se/

http://blogg.aftonbladet.se/schulman

Läser några fler men orkar inte länka till allihop.

3, FAVORITFÄRG? Måste nog säga mörklila på den. Jag gillar iofs väldigt många färger men mörklila gillar jag både vad gäller kläder och inredning. Annars är svart en bra basfärg som är lätt att matcha med. Men helsvart skulle jag inte kunna klä mig. Nej svarta byxor eller kjol och något färgglatt upptill.

4, FAVORITFILM? Oj den var svår! Jag gillar ju så många. Jag gillar filmer jag kan gråta till som tex La Vite é Bella, Titanic, Sliding Doors och Schindler´s list. Sen gillar jag starkt romantiska komedier typ Fyra bröllop och en begravning, Notting Hill Bridget Jones. Gud listan kan bli hur lång som helst men jag får väl stanna där.

5, VILKA LÄNDER DRÖMMER DU OM ATT BESÖKA? Jag är verkligen ingen berest människa och har inte varit utanför Europa. Italien är ett favoritland av de få jag besökt. Men om jag ska drömma så hade jag velat åka till USA, Thailand, Australien och kanske någonstans i Västindien.

Jaha då ska man visst skicka vidare utmaningen. Men det är inte helt lätt eftersom flera av de vänner som bloggar har redan utfört utmaningen. Tror inte direkt att Katrin Z läser min blogg och antar utmaningen. Men jag försöker komma på några få.

Sandra Om hon nu hinner då hon troligtvis ska föda barn på onsdag. Lycka till gumman :-) 

Vicky Om hon ens fortfarande läser min blogg. Finns nog inte många kvar vid det här laget. 

Ja det var allt från mig för den här gången. På återseende!

Kram


  

Kommentarer
Postat av: Jane

Jag läser ibland...

2011-10-31 @ 21:14:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback