Katter med klös

2011-04-03 @ 11:00:01
Nu har jag bestämt mig! Nu ska det bli slut på klösandet på bl.a. min soffa. Så igår köpte jag ett nytt klösträd (eller klöstunna snarare) istället för det gamla de hade som gått i sönder och numera bara är hälften så stort som tidigare. Jag köpte även en spray med kattmynta som katter ska vara galna i. Inte mina. När de var mindre så prövade jag att spraya det på några saker för att få dem intresserade av dem. Båda två var totalt ointresserade av doften. My har väl i och för sig numera upptäckt att det är en ganska trevlig doft men Maja är fortfarande totalt opåverkad. Jag funderar på om de ens har något luktsinne. Jag har nämligen försökt få dem att ogilla soffan tidigare, då med hjälp av vitpeppar en gång och ättika en annan gång. Till ingen nytta. Den enda som undvek soffan var jag eftersom det stack i näsan av ättikan. Fyspray har jag också prövat, det hjälper, i någon timme eller så. Men den luktar så starkt att man inte kan vara i rummet på flera timmar (jag alltså).

Tillbaka till den nya klöstunnan. När jag packat upp den så tog det inte många minuter innan Maja upptäckte hur rolig den var. Även My prövade den men var inte riktigt lika intresserad. Inuti tunnan är det fyra plan. Mellan de båda nedersta planen kan man ta sig inne i tunnan samma sak är det mellan de båda översta. Ska man sen upp till plan tre så får man ta vägen utanpå, samma sak gäller för att ta sig högst upp, ovanpå tunnan. Sen är hela tunnan klädd med material som inbjuder till klös, inte som det gamla trädet som bara hade den lilla pelaren att klösa på.

Det gamla trädet, inte speciellt imponerande efter att det krympt till
hälften.


Maja hittade in direkt. Mysigt med små kojor.

 
Även My testade lite...


... men efter att jag sprayat på lite kattmynta låg hon mest och gned
och rullade sig på golvet nedanför den. Maja tittar ut som för att se
vad den där knäppa katten nedanför håller på med.


Det är lite för tidigt att säga om tunnan är en succe men hittills bådar det gott.

Kommentarer
Postat av: Yasmine

ååå vilken fin tunna !!! och fina missar förståss =) Endast det bästa är gott nog

2011-04-03 @ 11:34:41
URL: http://yazesworld.blogg.se/
Postat av: Malin

Tack! Jag är nöjd (med både katter och tunna) :-)

2011-04-03 @ 13:27:15
Postat av: Yasmine

bilderna är tagna med systemkameran och helt obehandlade, dvs jag har bara laddat upp dem direkt från minneskorten utan att passera photoshop =) men visst är den lysande :)Ses i höllviken imorrn?

2011-04-03 @ 13:45:14
URL: http://yazesworld.blogg.se/
Postat av: Malin

De är verkligen jättebra. Vill fortfarande ha en ny kamera. Har dock inte bestämt mig vad jag ska satsa på. Din gigitalkamera verkar ju också bra men givetvis inte lika bra som systemkameran.



Vi ses absolut imorgon.

2011-04-03 @ 13:48:28
Postat av: Kikki

Übercoolt!

2011-04-03 @ 14:34:34
URL: http://theantigonish.wordpress.com
Postat av: Nadia

Aww, vad söta katter du har! ^^

2011-07-10 @ 17:00:23
URL: http://blibble.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback