Dagens händelser eller snarare ickehändelser

2011-10-31 @ 22:52:01

Idag började jag dagen med att ligga och slumra med Maja som sällskap på huvudkudden. Mycket mysigt! Men plötsligt blev katterna skrämda av ett ljud och for upp och iväg. Det tråkiga var bara att Maja låg väldigt nära mitt ansikte och att hennes klor behövts klippas att tag nu. Tack och lov gick det ganska bra och jag fick bara ett litet rivsår precis ovanför överläppen. Det var dock alldeles för tidigt och inte tillräckligt smärtsamt för att jag skulle orka bry mig.


Så här ser en trött, förkyld, osminkad och lite lätt ärrad Malin ut idag.
Efter att ha sett den här bilden kan jag konstatera att det blir solariet
så fort jag är frisk igen.

Senare när jag vaknat ordentligt kände jag att den där begynnande förkylningen jag känt av igår kväl  slagit rot trots att jag försökte förebygga den med hälsokost. Äsch tänkte jag, det får gå att jobba ändå. Har det lite dåligt ställt med den monetära biten just nu och har alltså inte riktigt råd med en karensdag. Det fungerade att intala mig det så länge jag blev kvar i sängen. Men till slut fick jag ändå ge mig och ringa och sjukanmäla mig.

Kvällen har spenderats slumrandes framför en dokumentär om människor med oklar könstillhörighet och svårigheterna det medför. Den var säkert intressant dock missade jag stora delar när jag dåsade till. Efter det blev det middag som lika gärna kunde varit papp eftersom mina smaklökar inte riktigt var på hugget.

Ska nu bara titta klart på kvällens avsnitt av CSI där Ted Danson gör sin debut, helt ok hittills. Sen blir det sängen. 

See you next time!


Kommentarer
Postat av: Kikki

Kryapådigkram!

2011-11-01 @ 08:11:22
URL: http://theantigonish.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback