En sån attityd skulle man haft

2011-04-12 @ 14:22:56
Jag tittade nyss in på bloggen kroppsbilder. Där var det en 18 årig tjej vid namn Isabell som skickat in en bild med den här texten:

18 år
171 cm
68 kilo
BMI 23,3.

Fyllde nyss 18 år och får ganska ofta höra att jag borde tänka på vad jag äter, att jag borde gå ner i vikt. Men jag har alltid stått utanför normen och trivs bra med det och vill inte väga 45 kilo och tro att det är fint. Former är grejen och sen om ingen annan tycker så är det deras fel. Jag har en ganska snygg kropp!

Jag blev så himla glad när jag läste texten. Hur ofta hör man tonåringar som är nöjda med sina kroppar? Jag kan dessutom inte riktigt förstå att hon väger 68 kg. Hon ser så smal ut. Konstigt hur olika man kan se ut trots samma siffror. Jag menar att om man hade ställt två kvinnor med samma längd och vikt bredvid varandra så hade de ändå kunnat se helt olika ut. Lustigt det där...

Nu var det ju egentligen inte det inlägget skulle handla om. Jag ville bara lyfta fram hennes härliga attityd. Vill ni se bilden på henne så kan ni gå till den här länken http://kroppsbild.wordpress.com/2011/04/12/isabell/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback