Mmmmm muffins

2011-03-08 @ 07:17:15
Jaha vad ska man skriva idag då? Det händer ju liksom inte så hemskt mycket när man bara ligger hemma och såsar och är sjuk. Inget livshotande, bara det gamla vanliga, ont i halsen, huvudvärk och feber (tror jag, min temp fungerar sådär). Men det går åt rätt håll och idag känner jag mig förhållandevis pigg vilket jag iofs borde göra med tanke på att jag sovit större delen av de senaste dygnen.

Idag vaknade jag innan någon vettig människa borde. Men efter att katterna klart och tydligt gjort klart för mig att de var trötta på mitt sovande så fick jag stiga upp, något min rygg också tackar mig för. Hungrig som en varg fick det bli lite smörgåsar till frukost (det tråkigaste målet om dagen). Sen blev det muffinsbak, choklad så klart. Nu ligger de och svalnar lite i köket medan jag passar på att kolla bloggar och fejjan och sånt.

Men nu blir det en fortsättning av mitt "Millenniummarathon" om man nu kan kalla det för det när jag bara såg de två första avsnitten av sex. Jag spelade in serien när den gick på tv för ett tag sen vilket innebär att det är den långa versionen. Bioversionerna var väl ca 2 timmar/ film men tvversionen var betydligt längre. Varje film var uppdelad i två avsnitt på 1,5 timme vardera. Så i slutändan blir det ju betydligt längre om man räknar alla tre filmerna.
 
Jag blev positivt överraskad av film 1 för i den här längre versionen fick de med flera av sakerna som jag saknade i bioversionen. Nu minns jag inte riktigt vad det var men jag minns att det var en del saker jag saknade när den först kom ut på dvd. Men den här gången kände jag inte lika mycket så. Visst allt var inte med nu heller men det kan man väl inte förvänta sig av en film tyvärr. 

Men som sagt nu blir det varma chokladmuffins, iskall mjölk
och avsnitt ett av Flickan som lekte med elden.


Kommentarer
Postat av: Kikki

Mina skitungar har lyckats programera om vår termometer så den bara visar Fahrenheit. Vi har alltid feber nu förtiden.

2011-03-08 @ 16:32:05
URL: http://theantigonish.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback