Tomtens mejl till Elsa, 9 år

2011-01-18 @ 23:57:43

Jag brukar få en önskelista på mailen så här års, från min vän Elsa. Men nu är hon 9 och har slutat tro på julen. Så i år lät jag tomten skriva mail till henne istället.

To: Elsa
From: Tomten

Kära otacksamma skitunge. Så du ”tror inte på tomten längre”? Då har tomten fan nyheter för dig, ditt illojala lilla troll: Jag tror inte på dig heller. Jag har ändå alltid tyckt att du var helt dum i huvudet.

Kommer du ihåg när du var fem och skrev till mig att ”de ända ja önska mej är freed på jorden, å en pånny!”. Ditt dyslektiska lilla pucko. När ska du sluta vara en sån förbannad hippie och växa upp lite? Det var precis som julen när din morsa hade gått med i facket och du undrade om mina ”alver” hade ”kållecktiv–avtal”. För det första motsätter jag mig fan att du kallar dem ”alver”. Det heter faktiskt ”indier”. Och varför attackerar du småföretagarna? Va? Vet du varför sången heter ”Staffan v-a-r en stalledräng”? För att han v-a-r det. Men sen gick han med i facket och sen fick han inte jobba övertid, och sen gick allt åt helvete. Förra julen såg jag honom stå och pissa på en polisbil och vråla att han ”vattnade sina fålar fem”. Har alkoholproblem nu, stackarn. Men det skiter förstås du i. Din lilla kommunist.

För du ”tror” ju inte på tomten nu. Är jag Gud eller? Tror du att det är nån jävla option att ”tro” på mig eller inte? Fine! Då tror inte jag på bananer! Och jag tror inte på din förbannade ”växthuseffekt” heller, som ska lura i folk att man inte ska flyga för då smälter nån förbannad sälunge. Har du försökt köra släde på E6:an på vintern eller? Skåningar kan för fan inte köra bil! Det kommer nån jävla mellanchef i Saab 9–5 med allrounddäck och sen är det bara renfärs över hela jävla Landskrona-påfarten. Men det tycker du förstås är okej! För renar är ju inte lika gulliga som sälungar, eller hur?

Nej, du ska få för det här, din lilla Judas. Så i år får du fan den där ponnyn. Så att alla dina små kommunistkompisar kallar dig ”klassförrädaren” hela jävla 2011. Fuck you liksom. 
/T 

PS: Tomten har ollat allt härinne.           
    


Kommentarer
Postat av: Novembersara © det LILLA extra.

Jag har chansen att bli årets favoritbloggare på bloggfesten jag är bjuden på. Om jag vinner kommer jag att lotta ut en goodiebag till någon utav alla som röstat. Du skulle göra mig hur glad som helst om du ville hjälpa mig genom att rösta här:

http://madeinjapan.nu/2011/january/nominerade-til.html



Kram till dig!

2011-01-19 @ 17:31:33
URL: http://novembersara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback