Är jag inte duktig så säg :-)

2011-02-09 @ 05:56:42
En sådan här tjusig låda har jag fixat och trixat ihop till mina katter. Det är helt enkelt ett förvaringsbord (Hol, inköpt på IKEA) som jag klätt med vaxduk i botten och tre av sidorna och sedan satt i en kattlucka i ena kortsidan. Inuti står sedan katternas låda och i ligger även en dörrmatta.

Varför har jag nu gjort mig sådant besvär frågar ni. Jo det är av flera anledningar, man slipper en hel del av kattsanden som katterna drar med sig ut ur lådan (den fastar till stor del i dörrmattan som ligger i). Man slipper även lukten som kan komma från lådan, fast jag måste säga att det verkligen är värt att satsa på en bättre sand. Jag köper en sort som heter Ever clean som kostar 200 kr för tio kg och en sån förpackning varar i ca tre veckor för två katter. Jag har provat billigare sorter som har fått bra i test men inget slår den här sanden. Jag har inte speciellt känsliga katter och kan därför tömma lådan varannan dag och det luktar aldrig (om inte den lilla är kass i magen, då hjälper inget).

Sist och inte minst så ser det betydligt trevligare ut. Jag hade ingen riktigt bra plats att ställa den på förutom framför fönstret i datarummet, men hur kul ser det ut med en kattlåda där. Men nu är det istället en sittbänk som ser ganska trevlig ut. Möbeln är dessutom obehandlad så att man kan olja in den (tänker jag göra) eller så kan man måla den vit eller vad man nu föredrar. Allt som allt kostade kalaset runt tusenlappen, då ingår fövaringsbordet, kattluckan, vaxduken, dörrmattan och dynorna som ligger ovanpå. Inte så illa tycker jag med tanke på vad man får för det. Och jag är inte så lite nöjd med idén :-)

Mina gardiner ligger i tvätt, det är därför det ser så tomt ut.


Kommentarer
Postat av: Kikki

Oooo! Fräsigt!

2011-02-09 @ 09:51:17
URL: http://theantigonish.wordpress.com
Postat av: Malin

Tack tack :-)

2011-02-09 @ 15:59:01
URL: http://crazycatladyakamalin.blogg.se/
Postat av: Jane

Händiga Malin :):)

2011-02-10 @ 20:25:54
Postat av: bettybooze

väldigt tjusig =))))

2012-07-04 @ 08:26:40
URL: http://bettybooze.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback