GlitterMalin strikes again!

2011-02-09 @ 17:34:28
I måndags fick jag mig ett litet ryck och beslutade mig för att köra in till Malmö och shoppa, gå ut och äta och gå på bio. Ensam! När man lever ensam som jag och dessutom är ledig en massa mellan arbetspassen så kan tillvaron lätt bli lite tråkig. Ska man dessutom vänta på att någon ska ha möjlighet att hitta på de där sakerna man vill med en så kan man tyvärr vänta länge. Så sagt och gjort, på med lite smink och fixa lite presentabla kläder och sen iväg.

Jag började kvällen på köpcentret Entré, där besöktes en massa butiker. Först blev det Apoteket, spännande jag vet :-), där inhandlades det p-piller (vad jag nu ska med dem till när jag har ett ickeexisterande sexliv) samt nässpray (jag är beroende och måste ha det hemma även om jag inte behöver det just nu, jag känner mig lugnare och mer tillfreds då).

Därefter gick jag förbi en affär som jag inte hade tänkt gå in i, men jag såg en alldeles ljuvlig klänning på en ställning där inne och var tvungen att gå in och undersöka. Det var en en ganska enkel axelbandslös klänning i trikå med ett skärp i midjan, en modell som hade varit väldigt smickrande för min figur. Men färgen och mönstret var det som fångade mig, ett färgstarkt abstrakt mönster i varma nyanser. Kort sagt helt ljuvlig. Det negativa var att jag tyckte att det var lite mycket pengar för en ganska enkel klänning, en klänning som jag dessutom inte behövde. Alla som känner mig vet att jag förmodligen hade hittat ett sätt att motivera inköpet trots priset och bristen på behov eftersom jag ÄLSKAR kläningar. Men till min bedrövelse fanns den inte kvar i S. Men samtdigt så var det en lättnad att den inte fanns i min storlek. Jag slapp min beslutsångest, jag slapp ha dåligt samvete om jag hade köpt klänningen (vilket är den mest sannolika utgången) och jag slapp sörja det faktum att jag avstått från den. Jag behövde överhuvudtaget inte ta något beslut alls och en börda lyftes från mina axlar. Fjantigt jag vet... Som avslut till den här parentesen så måste jag berätta att jag sökte efter en bild på klänningen att lägga in här. Jag hittade bilden men den gjorde varken modellen eller färgerna rättvisa. Jag fick leta igenom hela Mangos (så heter märket) klänningssortiment innan jag hittade bilden. Men gud vad mycket snygga klänningar de har. Det var nästan en orgsmisk upplevelse för en klänningoman som mig. Ett väldigt långt stycke om ett plagg jag inte ens köpte:-) Här kommer länken till deras sida http://shop.mango.com/catalog.faces?state=she_030_IN 

Efter det gick jag vidare till en affär som heter New Yorker. Det jag gillar med dem är att de har en massa häftiga (gud vad gammal jag känner mig som säger häftiga) toppar till väldigt bra priser. De har givetvis mer än toppar men det är främst för deras skull jag gillar affären. Jag inser att det förmodligen inte är världens bästa kvalitet på kläderna men jag köper hellre lika olika roliga toppar att variera mig med än en dyr som håller i 20 år.

Här är vad som blev inköpt:

En antikrosa tubtop med längsgående volanger. Är snyggare på än på
bilden, det kan jag nog säga om alla plaggen. 


En mörkbeige top med pärlor på axlarna. Den slutar på höfterna, ser
längre ut på bilden än vad den faktiskt är.


En enkel vit kortärmad blus. Lägg märke till stenen på slaget. Glittrar det
så gillar jag det. Jag kallas inte för "GlitterMalin" för ingenting:-)


En härligt mjuk beigemelerad lång kofta. Inköpt på HM. Jag älskar
koftor.


Jag köpte även ett par gråa mjukisbyxor men de är ju inget roligt att fota. Allt detta fick jag till samma pris som jag hade fått ge för klänningen. Som jag ser det så har jag nästan tjänat pengar. Kvinnlig logik när den är som bäst.

Jag får fortsätta berätta om återstoden av min kväll lite senare. Jag sitter nästan och svälter ihjäl här.

Todeloo my naughty donkeys :-)

Kommentarer
Postat av: Kikki

Sweet!

2011-02-10 @ 08:34:48
URL: http://theantigonish.wordpress.com
Postat av: Jane

Jag gillade den glittriga :)

2011-02-10 @ 20:24:06
Postat av: Jane

Vad blev det för film förresten??

2011-02-10 @ 20:24:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback