Wax on. Wax off.

2011-04-01 @ 23:31:09
Idag har jag varit väldigt duktig tycker jag. Jag har:

- stigit upp efter bara 4 timmars sömn efter att ha jobbat natt
- varit och tvättat bilen på Statoil
- för hand tvättat bort resten av smutsen som inte biltvätten tog
- tömt och rensat bilen på saker
- dammsugit hela bilen, under, bakom och ovanpå allt
- torkat av all interiör
- putsat rutorna och backspegeln
- skurat golvmattorna
- fyllt på spolarvätska och motorolja
- agerat taxi till föräldrarna som skulle på Arlövs revyn med min styvfarfar
- postat brev

Jag har egentligen behövt städa bilen ett tag. Den har blivit rejält skitig efter att ha transporterat mängder av diverse smutsiga saker till tippen. Bilen var förutom den vanliga smutsen full av sågspån, gipsdamm och katthår. Trots allt det där så har jag ändå skjutit upp städandet av den ett bra tag. Jag menar, hur jäkla kul är det att städa bilen?! Men så råkade jag tidigare i veckan spilla ut en hel Big Mac meny (tack och lov inte läsken) i bilen. Det var pommes, sallad och dressing överallt. När jag säger en hel meny så menar jag en hel meny. Det hände när jag svängde ut från McDonalds parkering. Jag tror att jag hade hunnit ta en pommes, inte mer. Jag lyckades plocka upp kött och bröd samt några pommes men resten varken såg jag eller kunde få tag på i det läget. Så som ni förstår blev läget helt plötsligt akut. Men nu är det gjort! Även om det är jäkligt tråkigt så är jag fasligt nöjd med mig själv nu.

Det som är kvar att göra är att lämna in bilen på service samt till Opels verkstad så de får öppna upp min låsta bilstereo (om man nu kan kalla skrället för stereo). Den låste sig i samband med att bilbatteriet laddades ur (när jag stod på Bauhaus parkering i Löddeköpinge i full snöstorm och hela bilen full med parkettgolv). Även om jag följer instruktionsboken till punkt och pricka så lyckas jag inte få fram det som ska stå i displayen så att jag kan knappa in stöldskyddskoden. Den har varit låst i över ett år nu och jag har fått klara mig med en mp3 spelare. Men nu jäklar ska jag ta tag i det med. No time like the present.

Men visst har jag varit duktig idag?

Kommentarer
Postat av: Kikki

Herregud!

2011-04-02 @ 09:04:35
URL: http://theantigonish.wordpress.com
Postat av: Yasmine

oh my! snälla säg April April också ... annars måste jag ju gå ut och städa vår rullande soptipp

2011-04-03 @ 20:15:43
URL: http://yazesworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback