Hi ho Silver away!

2010-09-19 @ 00:52:34
Jag gillar min lilla bil av många anledningar. Den drar inte mycket bensin, den är grymt lätt att fickparkera (vilket inte är min starkaste sida annars) och man sitter ovanligt högt i den, vilket är bra när man är något vertikalt utmanad som jag är. Men! Den är inte så himla rolig att köra när det stormar ute eller när det är halt halt ute för den delen. De särdragen som gör bilen så bra gör nämligen den också ganska sårbar. Bilen är hög men kort så den har en väldigt hög tyngdpunkt. Så när det blåser ordentligt så far jag fram och tillbaka över vägen. Samma sak sker när det är halt eftersom bilen väger så lite.

Men den är min och jag gillar den!

Så här fin bil har jag men min är silvrig och saknar ett sånt flashigt
takräcke.


Om det fortfarande blåser storm imorgon så blir det nog bussen för min del. Nu i helgen ville jag inte det för då hade jag fått sitta och vänta i en timme på mogonen och det är man ju inte sugen på efter att ha jobbat hela natten.

Kommentarer
Postat av: Kikki

Diggar min lilla räser också - men det är som sagt var inte kul när det stormar.

2010-09-19 @ 10:19:25
URL: http://antigonish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback