Jag vill ha en sån och en sån och så en sån också...

2010-10-25 @ 06:50:09
Just nu känns livet inte helt fel. Jag vaknade tidigt och har sen dess legat uppallrad med en massa kuddar i sängen och läst ut en ganska trevlig bok, under tiden som myst jag med mina katter och ätit en massa choklad. Snart nog måste jag stiga upp och ta mig an verkligheten. Men inte riktigt än...

Boken som jag läst heter - En shopoholics bekännelser och är skriven av Sophie Kinsella. Den filmatiserades för ett tag sen och jag såg filmen innan jag läste boken. Jag var inte jätteimponerad av filmen direkt och var inte så värst sugen på att läsa boken. Men jag är ändå glad att jag gjorde det, boken och filmen är nämligen inte alls lika. Storyn stämmer nog bara till ca 10 %. Att allt inte stämmer är man ju van vid, men det här var ju löjligt. Emellanåt trodde jag knappt att det var samma bok som filmen baserades på. Här kan man verkligen säga att filmen baserades på boken med samma namn. För basen är densamma men inget annat.



Jag kan verkligen känna igen mig i Rebecca Bloomwoods känslor för shopping. Jag kan också förlora mig bland kläder och accessoarer och när jag har handlat fina saker känner jag mig lite euforisk. Men till skillnad från henne så slänger eller gömmer jag inte räkningarna när de trillar in. Men jag känner verkigen suget efter att alltid ha nya fina saker, inte bara kläder och sådant. Just nu är jag jättesugen på en steam vac från kärcher och en robotdammsugare som kan underlätta renhållningen efter katterna. Men jag får klara mig utan båda sakerna just nu.

Mitt stora projekt just nu är att få en bättre överblick på min ekonomi samt att försöka dra in på en del saker. Som Rebeccas pappa säger,- Antingen får man SNU - Skära Ner på Utgifterna eller så får man ÖI,- Öka Inkomsterna. Det där med att öka utgifterna vet jag inte riktigt hur det skulle gå till just nu. Så jag siktar på det senare alternativet. Det första jag måste göra då är att få en ordentlig koll på vad jag verkligen lägger mina pengar på och det är ett pågående projekt.

Planerna för dagen är annars att tvätta, städa (med min gamla tråkiga dammtrasa, dammsugare och mopp) och ringa några samtal som jag glömt bort ett bra tag nu. Imorgon ska jag in till Malmö (om man vågar, får kanske skaffa mig en blond peruk) och handla lite och återlämna lite och hälsa på mormor på sjukhuset också klart. Om någon vill träffas och äta lunch eller middag så är jag fri:-)

Men jag får nog snart stiga upp och ta tag i mitt liv om jag ska få något gjort.

Kommentarer
Postat av: Yasmine

Du kan ju alltid komma ner en våning under mormor och fika :)

Det där med budget är SÅÅÅÅ tråkigt (nödvändigt men tråååkigt)glöm inte bara bort kolumnen "skoj" ;)

2010-10-25 @ 08:25:40
URL: http://yazesworld.blogg.se/
Postat av: Jane

Gift dig rikt så är det problemet löst ;););)

2010-11-07 @ 13:18:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback