Helt ur slag

2010-10-16 @ 03:33:24

Sitter just nu något frustrerad i soffan och surfar runt lite på nätet och väntar på att bli sömnig igen. Min biologiska klocka är helt ur slag:-( Jag får står inte riktigt varför jag inte sover just nu. Jag börjar från början...

Igår vaknade jag efter att ha sovit ca 2 timmar, trött men jag tänkte att det nog skulle funka eftersom jag sovit länge dagen innan. Hela dagen var välfylld av aktiviteter så det var inte så mycket att be om.

Jag hämtade upp syster yster i Svedala kl 7:30 för att sedan köra vidare till Lund där hon skulle undersökas med en gastroscopi, stackaren. Vi var väl färdiga att köra därifrån vid 12 tiden. På vägen hem till Svedala igen körde vi in en runda till härliga hem i Staffanstorp och tittade på lite roligt lull lull (som Simon och Tomas säger). Sen blev det Ica för inhandling av lunch och middagsmat.

Efter lunchen låg jag och höll på att somna i soffan hemma hos syster men det blev inte långvarigt. Jag hade nämligen lovat att skjutsa mamma och Peter från Anderslöv till Malmö Arena vid 16 snåret. Så det var bara att masa sig ut till bilen igen lagom trött, frusen och ömfotad (nya skor).

Kände det lite som om jag hade bomull i huvudet istället för hjärna när jag körde dem till arenan. Det tog mig flera minuter att fatta varför inte avfarten såg ut som den brukade. Tänk vad konstigt att det fanns en avfart till yttre ringvägen där, den brukar inte jag ta. Jag brukar ta den som ligger närmare stan. Efter några minuter kom jag på förklaringen. Jag körde ju inte från Trelleborg, jag körde från Anderslöv via Svedala. Det hade jag helt glömt bort. Anledningen till att jag inte kände igen mig var ju såklart att jag aldrig kört det hållet tidigare. Pigg och vaken...

Därefter blev det en snabbrunda till djuraffären för inhandling av en kattmojäng samt refill till den andra kattmojängen jag redan hade hemma. Såja, 700 kr fattigare i ett slag.

Åter till Svedala och syster yster för lite fredagssamkväm med henne och hennes sambo Peter (alla i min familj med omnejd heter Peter). Det blev bakad potatis med creme fraiche och svart stenbitsrom samt en enorm bit entrecoté, mumsigt.

Kl 22 var jag äntligen hemma igen. Planen var att ge katterna mat och sen hoppa i bingen och sova till imorgon middag. Först skulle jag bara packa upp min nyinhandlade kattmojäng som givetvis inte funkade grr. Precis vad jag behövde. Så det får bli en ny tur till djuraffären någon dag snart.

Nåväl till slut kom jag i säng och hade som sagt planer på att sova ca tolv timmar. Men riktigt så blev det inte... Efter att ha sovit endast två timmar vaknade jag och kunde inte somna om. Så efter över en timmes vändandes och vridandes så gav jag upp. Jag tyckte att det var något frustrerande att ligga och inte kunna sova medan katterna låg och slumrade sött bredvid mig bägge två. Så nu sitter jag istället här i soffan och svamlar och beklagar mig. Katterna följde givetvis med mig och ligger nu i soffan och slumrar sött istället. Jag trodde att katter var nattdjur:-S

Just nu känner jag mig så här.


Men om jag inte får somna om snart så kommer jag med
största sannolikhet snarare vara något i still med det här
senare idag.



Nä nu får det vara slutssvamlat för den här gången.


Kommentarer
Postat av: puffan78

Hej Malin! Vet inte om jag kommenterat hos dig tidigare, men tänkte att det kanske var dags att visa att jag är här inne hos dig och läser!



Tycker det är "modigt" (fel ord?) att "annonsera" (fel igen?) på FB när man uppdaterat sin blogg! Min egen blogg är inte alls speciellt anonym, men jag vill inte att gamla vänner/bekanta ska kunna hitta dit hur lätt som helst, kanske pga att jag har ett väldigt jobbigt förflutet som jag ofta skriver om liksom. Det känns utblottat, naket. Vissa har ju lyckats hitta dit ändå och det känns okej, men jag vill inte skrika ut att jag har en blogg om du fattar vad jag menar? I alla fall så tycker jag som sagt det är modigt av dig att våga vara såhär totalt oanonym!



Bor du i Trelleborg nu? Jag bodde där en kort period också när mellanbarnet var bebis, men vi trivdes aldrig riktigt.



Och ja... jag minns disco-lekarna, haha! :D



Vet inte vad jag ville säga, men jag läser hos dig i alla fall och nu kan du lätt hitta min blogg också om det finns intresse.



KRAM!



/Petra

2010-10-16 @ 07:47:05
URL: http://osynligt.blogspot.com
Postat av: Sandra

Vet hur det är med att inte kunna sova och lider verkligen med dig! Hoppas du ligger och nannar sött nu så att du är pigg ikväll :) Kram kram

2010-10-16 @ 09:33:15
Postat av: CrazyCatLady

Tack så mycket båda två.



Petra, jag har varit inne och läst din blogg och jag tycker att du är modig som skriver så öppenhjärtigt. Jag outar bloggen på FB dels för att jag oftast inte skriver så värst djupa saker och dels för att någon ens ska läsa den. Inte så många som gör det nämligen.

2010-10-16 @ 22:58:05
URL: http://crazycatladyakamalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback