Renovering del 2

2010-05-28 @ 01:56:25
Det blev som jag fruktade i morse. Tapeterna var fortfarande fulla av luftbubblor, veck och fula skarvar. Så det blev bara att sätta sig och försöka få tag i arbetsledaren på målerifirman, men han ville inte prata med mig. Så jag lämnade meddelande om att han skulle ringa mig så att någon fick komma och titta på det så fort som möjligt. Men ingen ringde upp på hela dagen så jag får fortsätta imorgon bitti. För det minsta de kan göra är att komma hem till mig med nya tapeter och göra om allt igen utan någon extra kostnad. Sen tycker jag egentligen att de får dra av en summa på sluträkningen också pga försenat arbete.

Jag förstår inte hur det kan vara så svårt för en målare att sätta upp tapeter. Det kan ju knappast vara första gången! Det är ju bara att följa instruktionerna som medföljer och att ta det lugnt och metodiskt och framförallt noggrannt. Men snabbt ska det gå...

Så nu får jag inte städat nästa vecka heller. Skulle vara att jag kan städa på torsdagen, men med tanke på hur noga jag hade tänkt städa så hinner jag inte så mycket på en dag. Tyvärr så tvivlar jag på att det blir färdigt tills dess ändå:-( Negativ, jag? Inte då.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback