Renovering del 1

2010-05-27 @ 02:52:05
Har ett bra tag nu hållt på med en omfattande renovering av de två sovrummen samt de båda hallarna. Sovrummen är nu klara och jag har bestämt mig för att byta plats på rummen. Tidigare har jag haft det stora rummet till sovrum och det mindre till datarum. Men nu ska det som sagt skiftas om, tror nog att det kan bli bra (hoppas hoppas). Bilder på det färdiga resultatet kommer senare.

Men hallarna däremot har det varit problem med. Målaren har varit och dragit ner en stor del av tapeterna och bredspacklat två gånger samt målat två gånger. Men ändå har det inte blivit bra. Väggarna var fortfarande ojämna och en del luftbubblor fans kvar. Så jag tog beslutet att tapetsera istället. Från början hade jag bara tänkt tapetsera fondväggen men nu blev det alltså alla väggarna. Så det var målaren och gjorde igår medan jag låg och sov. Men nu är jag nervös över att detta inte heller ska bli bra, för när jag körde till jobb igår kväll var det väldigt bubbligt på väggarna. Jag försöker att inte stirra upp mig allför mycket eftersom jag vet att bubblorna brukar försvinna när väggarna är helt torra. Är det inte bra när jag kommer hem så sätter jag mig nog ner på golvet och gråter en skvätt. Jag har haft en sådan oreda så länge nu att jag inte orkar längre. Jag vill bara ha ordning och reda och framförallt RENT! Kanske därför jag ser ut som en tonåring i ansiktet just nu (och inte i den bra bemärkelsen), det är så skitigt hemma att även om jag tvättar mig och byter sängkläder och handdukar så hjälper det inte.  Och jag som ska på två fester i helgen, det är så typiskt :-(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback