Intensivt nattarbete

2010-05-26 @ 05:03:58

Sitter på jobb och väntar på att klockan ska bli halv sex så jag kan påbörja min morgonrunda som i det stora hela innefattar diverse byten av kisseblöjor. You gotta love it! Ser tittar jag efter så att alla mina patienter lever, men det brukar de göra :-) Ett bevis på min stora kompetens som sjuksköterska mån tro? I natt har jag förutom att jobba sett klart slutet på en film, Race to Witch Mountain. En ganska fjantig fjantig film om två utomjordingar i skepnad av två tonåringar som kraschlandar i Nevada öknen och som med hjälp av en taxichaffis (The Rock) ska försöka få tillbaka sitt skepp för att rädda både sin planet och jorden. Som sagt ganska fjantig... men den fick tiden att gå.




Sen har jag även fått hjälp av syster Karin att plocka ögonbrynen. Jag hjälpte henne klippa håret (bara lite av topparna) för ett tag sen. Så det är tjänster och gentjänster. Nästan som värsta spat. Vad är bestämd form för spa egentligen??? Eller som Jeff Dunham, Peanut och Jose Jalapeno sa:
Jeff - You were supposed to have taken him to the spa. 
Peanut - I took him to the spaa!
Jose Jalapeno - He put me in the vegetablesteamer...
Peanut - It´s the same thing!




Säger bara I love you Peanut!

Nu vet jag vad ni tänker. Gör hon ingenting vettigt på sitt jobb? Men jo det gör jag, jag har gjort massor, städat, sorterat, fyllt på och varit allmänt vårdnade. Men det finns vissa begränsningar för vad man kan göra med/för patienterna när de sover. Så då får man titta på TV och plocka ögonbrynen istället :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback