Frisyrchock och köttpinnekupp

2010-06-28 @ 02:57:18

Så vad har hänt sen sist då? Inte mycket... Jag har klippt mig. Det blev väldigt rött och väldigt kort, men jag trivs nog ganska bra ändå. Lite jobbigt att man inte kan sätta upp det bara. Jag var i valet och kvalet om jag skulle klippa det i någon vettig utväxtfrisyr eller klippa det kort. Det var egentligen inte jättelångt innan klippningen, men det var klippt i en frisyr som inte alls fungerade i den längden det växt ut i. Det gick knappt att fixa på något bra sätt alls. Så off with it! Under sommaren i alla fall, till hösten får jag se om jag låter det växa ut igen. Har fått höra att jag ser vuxnare ut i denna frisyren men jag vet inte om jag tycker det är något positivt. Vill ju inte se gammal ut. Det räcker att rynkorna börjar visa sig, jag behöver ju inte själv medverka till att se äldre ut.


Precis innan. När inget fungerar får man sätta upp det med hjälp av ca 15
hårnålar.


Efter

 

Jag har även köpt en ny kattlåda, en vanlig med huv och lucka. Till skillnad mot den gamla som var en hörnlåda. Jag tänkte att jag skulle försöka få katterna att klara av att gå på lådan med luckan kvar på. Tidigare har jag fått ta av luckan eftersom mina fina katter inte alltid är de smartaste besticken i lådan eller vad man nu säger :-). De har andra fina egenskaper istället. De har inte riktigt fattat att det bara är att gå på så kommer man i genom lucken, stackars My klämde tassarna och hade sig. Maja klarade det något bättre. Men i alla fall, nu var jag en kvinna med ett mål, nu skulle det gå! Så jag kånkade hem lådan och laddade upp med kattgodis (måste vara speciella torkade köttpinnar, vanligt kattgodis är totalt ointressant). Katterna blir nämligen helt till sig när det vankas köttpinnar så jag tänkte att om det ligger en liten bit köttpinne i lådan så är de kanske lite mer motiverade att lära sig att ta sig in i den. Mycket riktigt så fungerade det alldeles utmärkt med Maja (hon är lite modigare än My) och efter några timmars träning så kunde även My ta sig både in och ut i lådan utan hjälp. Jag var så stolt över mig själv och mina bebisar, jag tror jag strålade som en stolt mor.


My tittar skeptiskt på När Maja tar sig ut ur lådan efter att ha fått sig
en munsbit.


Till slut var båda så duktiga och angelägna om att få biten att de
trängdes för att komma in först. Men solidarisk som jag är så fick
även den som inte hann in en bit. Annars är det ju synd om stackaren.
Hon försökte ju :-)


Kommentarer
Postat av: Jane

Vilken mästerfotograf ;);)

2010-06-28 @ 08:49:06
Postat av: Smugglosmurf

Smart! När Aslan fick prova lucka till kattlådan bajsade ho i badkaret i ren protest, så vi fick ta bort luckan igen...

2010-06-28 @ 09:56:34
URL: http://smugglosmurf.blogg.se/
Postat av: Crazy Cat Lady

Jane, ja visst blev bilden bra :-)

Johanna, Det går hur bra som helst nu. Jag har fortfarande kvar den andra lådan eftersom där är sand kvar i den. Men katterna går knappt på den. Det verkar vara roligare att gå på den nya, lite mer utmaning :-)

2010-06-28 @ 23:19:42
URL: http://crazycatladyakamalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback