Byggare Bob

2010-06-01 @ 16:33:52
Det har varit några väldigt hektiska dagar på sista tiden. Helgen börjades med att sova fyra timmar efter nattarbetet. Sen bar det av till en väldigt trevlig personalfest på Margareta paviljongen där jag fick lärt känna en ganska ny och jättetrevlig arbetskamrat som jag inte har pratat så mycket med tidigare. Hoppas kunna utveckla det till en ny vänskap. Det är ju inte så himla lätt att skaffa nya vänner längre. Det är inte som när man var liten och bara kunde gå hem till någon och fråga om de ville komma ut och leka.

På tal om nya vänner så spenderades lördagen i ljuvliga Mellbystrand där vi firade att Robert nyligen fyllt år. Vädret var underbart och efter maten som intogs utomhus gick vi en promenad ner till stranden och fick där uppleva en härlig skymning. Jag vet, jag vet, superlativen haglar men det var verkligen en jättetrevlig kväll med trevligt sällskap. Som avslutning på kvällen fick jag gå och lägga mig i en nybäddad säng med barbielakan (Kikki har gett mig smeknamnet Barbie) och en kritvit katt att dela säng med. Det var nästan som hemma där en annan vit katt brukar göra mig sällskap när jag sover.

Söndagen spenderades hemma hos föräldrarna där stackars Peter fick stå i regnet och grilla under ett parasoll som skydd. Gott var det i alla fall och en lugn och avslappnad avslutning på helgen.

Igår var sedan Sandra hemma hos mig och hjälpte mig att flytta tillbaka en del av möblerna till sina rätta platser. Det ska nog bli bra när det blir färdigt. Jag hoppas innerligt att målaren blir färdig med försök nr 2 av hallarna denna veckan. Han kommer imorgon och då får jag väl se vad han säger. Hoppas hoppas...


Idag har jag ägnat dagen åt att såga, hamra och bära mängder av byggskräp ner fyra våningar ut till bilen och vidare till tippen. Jag har samlat så mycket skräp på balkongen i samband med renoveringen att jag fick köra till tippen i två omgångar eftersom allt inte fick plats i bilen. Vid ett tillfälle när jag stod och pustade ut utanför entrén till huset kom en jättesöt tjej förbi som är något långsam i utvecklingen. Jag hade joggingkläder och mina supertjusiga röd och vitprickiga arbetshandskar på mig så hon frågade om jag hade städat trapphuset, så jag berättade att jag höll på att bära ner skräp som skulle slängas på tippen. Hon tyckte då att jag var väldigt duktig och redig. Jag kan inget annat än att hålla med :-).

Efter det har jag varit och inhandlat tre videskärmar som jag ska sätta upp på balkongen nu när den inte är full av skräp längre. Ska först hem till föräldrarna och tvätta av och olja in dem och skruva ihop dem med gångjärn som jag tänkte spraymåla så att de inte syns så mycket. Hoppas och tror att det nog kan bli fint. Ska gå och ringa mamma nu och höra om de är hemma så att jag kan köra dit och få det gjort innan all energi helt försvunnit.

Over and out.


Kommentarer
Postat av: Kitty

Oh! Kanske man kan hoppas på en nyrenoverat-fest när allt är klart? Snälla söta med socker på? Oh, så bra, då kommer jag. Ska vi spika(hahaha!)denna månaden?

Kram!

2010-06-01 @ 17:14:20
URL: http://antigonish.blogg.se/
Postat av: Mortier

Jäklar vad händig du är! Kan du inte lägga upp lite före/efterbilder när allt är klart?



Anders

2010-06-01 @ 19:24:15
Postat av: Crazy Catlady

Nja de planerna får jag nog slipa (haha) på lite. Det blir kanske i början på nästa istället.



Bilder kommer absolut. Men det kan nog dröja lite till.

2010-06-02 @ 21:25:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback