We don't dance because we have something to prove, we dance because we have something to say...;)

2010-08-01 @ 01:41:58
Ett av mina absoluta TV program är So you think you can dance eller SYTYCD som går på kanal 5. Just nu går säsong 7 och jag har inte missat ett avsnitt. SYTYCD är som idol fast för dans. Jag har själv dansat i många år i min ungdom :-) (och har aldrig varit speciellt bra) så jag inser vilken talang och vilken fysisk ansträngnig det är att dansa. Jag älskar i stort sett all dans och sitter och lever mig in i deltagarnas uppträdanden som om det vore jag som dansade, jag kan sitta och skratta och vara överlycklig när jag ser riktigt bra dans men jag kan även sitta och gråta när en dansare berör mig riktigt. Alla dansarna som blir uttagna till programmet är lysande inom sitt eget område men här måste de uppträda i nummer som är helt motsatt vad de är vana vid, t.ex. en balettdansös som ska dansa hip hop och en hip hopare som ska dansa lyrisk jazz eller samba, exemlen är många.   

En dansare som förkroppsligar perfektion. Första gången jag såg honom på audition blev jag alldeles mållös. Helt underbar att se.



Ett annat nummer som fick både mig och domarna att hoppa jämfota av glädje är ett hip hop nummer med balettdansaren Alex och den väldigt duktiga hip hoparen Twitch. Till saken hör att Alex aldrig tidigare dansat hip hop och därför inte borde matcha Twitch så lysande som han gör. Numret handlar om att Alex går i terapi för att få baletten ur systemet. Helt lysande underhållande

Tyvärr gick det inte att lägga in klippet här så jag länkar istället. KOLLA!!!
http://www.youtube.com/watch?v=TLtSfYX8tJk&feature=related


Ett nummer som berört mig på ett helt annat sätt, som fick mig att sitta med tårar i ögonen är detta som handlar om beroende. Ett beroende som kan röra vad som helst, droger, alkohol, personer som man vet inte är bra för en. Om hur det beroendet drar en tillbaka fast man vill bort till varje pris men även lockar en tillbaka så att man känner sig frestad att hänge sig till det igen.

Om ni inte orkar se inledningen så börjar själva dansnumret efter en minut.



Deltagarna gör även gruppuppträden i samband med utröstningsprogrammet. Här är ett som är jäkligt snyggt:-) en kombination av rumba och hip hop.  



Jag kunde lagt in hur många klipp till som helst. Men det får vänta till ett annat inlägg.

Puss och god natt (hoppas jag)!

Kommentarer
Postat av: Josephine

Jag älskar också SYTYCD! Jag såg många av förra säsongens avsnitt, men denna säsongen har jag missat helt. Den som du la upp som en länk med Alex & Twitch, den var ju helt grym! Jag gillar även den Kayla och Kupono. De var mina favoriter hela tiden, eller det är svårt att välja favoriter för alla är så bra. Brandon var ju helt sinnessjukt duktig!

2010-08-01 @ 18:30:07
Postat av: Crazy Catlady

Ja det är så svårt att bara välja nån, de flesta är ju helt lysande:-)

Alex fick tyvärr lämna tävlingen förra veckan. Han slet av hälsenan och blev tvungen att opereras. Men tydligen kan han söka igen nästa säsong. Positivt!

2010-08-01 @ 23:07:12
URL: http://crazycatladyakamalin.blogg.se/
Postat av: Kikki

LOVE IT!

Det är bra du plockar ut godbitarna år mig!

2010-08-02 @ 18:04:30
URL: http://antigonish.blogg.se/
Postat av: Crazy Catlady

Så klart Kikki! Allt för dig min vän:-)

2010-08-02 @ 22:58:45
URL: http://crazycatladyakamalin.blogg.se/
Postat av: Yasmine

Självklart fungerar de, har du inte sett hur slät och lik Heidi jag har blivit ??? - ASG - men faktiskt, de är kanonsköna, mild och skön rengöring, finniga tonårsdottern har blivit av med alla sina finnar, annars påminner de rätt mycket om No 7... jag är nöjd och tänker inte byta =)

2010-08-10 @ 09:09:28
URL: http://yazesworld.blogg.se/
Postat av: Crazy Catlady

Jag får ta mig en närmare titt på dig efter semestern Yase :-)

2010-08-11 @ 17:47:43
URL: http://crazycatladyakamalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback