Boktipset.

2010-07-27 @ 19:45:28
Nedlagt byte är tredje boken om prisjägaren Stephanie Plum, en inte speciellt lyckad prisjägare kan tilläggas.
Hon är smått galen men i jämförelse med sin familj och vänner förefaller hon ganska normal. Bla annat hennes mormor Mazur, en liten tant som ofta bär med sig sin 45 magnum. Något som förövrigt i stort sett alla i New Jersey tycks bära med sig, alla från den gamla tanten som bor mitt emot till tjejerna på skönhetssalongen är beväpnade till tänderna. Utom Stephanie som allt som oftast är obeväpnad eller så har hon vapnet med men oladdat i sin väska. Det är ju så otäckt med laddade vapen.

Ett utdrag ur boken:

Ranger hade varit min läromästare när jag började som stickspårare och han var otroligt cool. När han var militär hade han varit en sådan där som springer runt förklädd till natten, käkar bark och skalbaggar och skrämmer skiten ur rebellstyrkor i tredje världen.

Större delen av boken sitter man och småler åt men emellanåt kommer så roliga partier att man skrattar rakt ut. Skulle gärna skriva någon episod här men det hade blivit lite mycket text. Detta är en bok som jag väldigt varmt rekommenderar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback