Katten också!

2010-08-18 @ 03:06:50

Så vad har jag gjort idag då? Inte mycket... som om det skulle vara något nytt. Jag har verkligen inte gjort många knop den här semestern. Det är inte precis så att inspirationen flödar när man kommer upp till världens höststorm och översvämningar i större delen av Trelleborg. Inte utflyktsväder precis även om det knappast är kallt. Nåja, ingen risk att man ökar på riskerna för hudcancer den här sommaren. Så här blek har jag inte varit efter en sommar någonsin tror jag.

Förra sommaren (Johanna fick också vara med, jag hittade inte en enda bild med bara mig på)


Ikväll nybadad, trött och osminkad.


Jag var något brunare för ett år sen eller vad sägs?

Något jag har gjort idag är att bada. Medan jag låg där och njöt och bara slappnade av så fick jag besök av katterna. De ska alltid vara där jag är, även på toaletten. De brukar stå med tassarna på badkarskanten och titta på mig. Men idag tyckte Maja att hon skulle komma lite närmare så hon hoppade upp på kanten och gick där och balanserade. Jag tyckte att det såg lite riskabelt ut så jag föste ner henne på golvet igen. Men katter är ett envist släkte, så Maja hoppade upp igen. Och vad hände då? Jo hon plumsade i! Jag har aldrig sett någon komma ur ett badkar så snabbt. Kvar låg jag och vred mig av skratt :-0 Min lilla stackare... Lite synd var det ju om henne, men mest var det bara roligt. Hon kom inte in mer i badrummet kan jag ju tillägga. Undrar varför... Ska bli intressant hur lång tid det dröjer innan hon besöker mig när jag duschar eller badar nästa gång. Gud vad jag älskar mina fina katter! De får mig att skratta varje dag:-)


Maja efter att jag klippt hennes klor. Hon är inte helt förtjust i det och tar ut det på klosaxen. Hellre den än mig...



My för ca ett år sen. Jag såg den här bilden igår när jag gick igenom en massa bilder på datorn. Jag skrattade varje gång jag såg sen. Egentligen vet jag inte varför, det är ju inget speciellt med bilden. Men jag tycker att hon ser så himla rolig ut, hur hon sitter och hennes min... Hon ser lite sådär härligt blåst ut.


I love them to pieces


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback